زندگی با طعم سیب...Living with Apple Flavor
اگر داشته های زندگی خود را شمارش کنید؛ مجالی برای شمارش نداشته های زندگی خود نخواهید یافت . . .

در شهر توریستی اسکاگن این زیبایی رو میشه در سجیه دید، این شمالیترین شهر دانمارکیهاست ..... جایی که دریای بالتیک و دریای شمالی بهم میپیوندند. دو دریای مختلف با هم یکی نمیشوند و بنابرین این راستا بوجود میاد.

 

mzeh6yv0khmybd2o.jpg
 

و این همان چیزی است که در قرآن آمده است

سورة مبارکه الرحمن
مَرَجَ الْبَحْرَیْنِ یَلْتَقِیانِ (19) بَیْنَهُما بَرْزَخٌ لا یَبْغِیانِ (20) فَبِأَیِّ آلاءِ رَبِّکُما تُکَذِّبانِ (21) یَخْرُجُ مِنْهُمَا اللُّؤْلُؤُ وَ الْمَرْجانُ (22)
19. دو دریا را به گونه ای روان کرد که با هم برخورد کنند.20. اما میان آن دو حد فاصلی است که به هم تجاوز نمی کنند.21. پس کدامین نعمتهاى پروردگارتان را انکار مى‏کنید؟
22. از آن دو، مروارید و مرجان خارج مى‏شود.

سوره مبارکه فرقان آیه 53:
« و هو الذی مَرَجَ البحرینِ هذا عَذبٌ فُراتٌ و هذا مِلحً اُجاجً وَ جَعَلَ بَینَهما بَرزَخا و حِجراً مَهجوراً»
و اوست کسی که دو دریا را موج زنان به سوی هم روان کرد این یکی شیرین و آن یکی شور و تلخ است ومیان آندو حریمی استوار قرار داد.

سوره مبارکه فاطر آیه 12:
وَمَا یَسْتَوِی الْبَحْرَانِ هَذَا عَذْبٌ فُرَاتٌ سَائِغٌ شَرَابُهُ وَهَذَا مِلْحٌ أُجَاجٌ وَمِن کُلٍّ تَأْکُلُونَ لَحْمًا طَرِیًّا وَتَسْتَخْرِجُونَ حِلْیَةً تَلْبَسُونَهَا وَتَرَى الْفُلْکَ فِیهِ مَوَاخِرَ لِتَبْتَغُوا مِن فَضْلِهِ وَلَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ
این دو دریا یکسان نیستند: یکی آبش شیرین و گواراست و یکی شور و تلخ، از هر دو گوشت تازه می خورید، و از آنها چیزهایی برای آرایش تن خویش بیرون می کشید و می بینی که کشتی ها برای یافتن روزی و غنیمت، آب را می شکافند و پیش می روند، باشد که سپاسگزار باشید.

سوره مبارکه نمل آیه 61:
اَمَّنْ جَعَلَ الْاَرْضَ قَرَارًا وَ جَعَلَ خِلالَهَا اَنْهَارًا وَ جَعَلَ لَهَا رَوَاسِیَ وَ جَعَلَ بَینَ الْبَحْرَیْنِ حَاجِزًا ءَاِلهٌ مَعَ اللهِ بَلْ اَکْثَرُهُمْ لَا یَعْلَمُونَ ﴿61﴾
[آیا شریکانى که مى‏پندارند بهتر است‏] یا آن کس که زمین را قرارگاهى ساخت و در آن رودها پدید آورد و براى آن، کوه‏ها را [مانند لنگر] قرار داد، و میان دو دریا برزخى گذاشت؟ آیا معبودى با خداست؟ [نه،] بلکه بیشترشان نمى‏دانند.

22 / 11 / 1390برچسب:گالری تصاویر , :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
 

«استمنا» يا «خودارضايي» يكي از راه هاي انحرافي در ارضاي ميل جنسي است كه نسل جوان را در معرض آسيب هاي جدي قرار مي‏دهد. از همين رو مي‏توان آن را نوعي انحراف جنسي يا بيماري ناميد كه با جديت بايد در درمان آن كوشيد. آسيب هاي ناشي از خودارضايي به گونه هاي مختلفي تقسيم ‏پذير است كه به اختصار به برخي از آنها اشاره مي‏شود:

يك. آسيب هاي جسماني‏
يكي از روش هاي شناخت پيشرفت بيماري ها در پزشكي، مرحله‏
بندي (staging) علايم بيماري است. براين اساس، برحسب عوارض ايجاد شده در بيمار مبتلا به خودارضايي، سه مرحله (stage) بيان شده است:(masturbation.www.herballove.com /library /resource overmas/stage.asp/ Stages of excessive )

1. مرحله مشكل ساز (Problematic)
در افرادي كه مدتي است گرفتار خودارضايي شده اند، زودرس ترين عوارض ناشي‏از خودارضايي عبارت است از:
الف. خستگي و كوفتگي (
Fatigues/Tiredness
ب. عدم تمركز حواس (
Lack of concentration
ج. ضعف حافظه (
Poor memory
د. استرس و اضطراب (
Stress/Anxiety).
 

2. مرحله گرفتاري شديد (Severe)
بروز علايم زير در فرد گرفتار، نشان دهنده آن است كه شدت ابتلاي وي يا مدت آن بيش از مرحله اول است و در نتيجه عوارض شديدتري ظاهر شده است:
الف. خستگي و كوفتگي (
Fatigues/Tiredness
ب. نوسان خلق يا تغييرات سريع خلقي (
Mood swings
ج. حساسيت بيش از حد و زودرنجي (
Irritability
د. كمردرد (
Lower back pain
ه. نازك شدن موها (
Thinning hair
و. ناتواني جنسي زودرس در جواني (
Youth impotence
ز. بي‏خوابي يا بدخوابي و مشكلات مشابه (
Insomnia/Sleep problem).
 

3. مرحله گرفتاري بسيار شديد يا حالت اعتياد (Addictive)
الف. خستگي و كوفتگي (
Fatigues/Tiredness
ب. ريزش شديد موها (
Severe hair loss
ج. تارشدن ديد چشم ها (
Blurred vision
د. وز وز گوش (
Buzzing in the ears
ه. انزال زودرس و غيرارادي يا خروج مني به صورت قطره قطره (
prematurelyEjaculation
و. درد كشاله ران و ناحيه تناسلي (
Groin/Testicular pain
ز. دردهاي قولنجي در ناحيه لگن و استخوان دنبالچه (
the pelvic cavity or tail bonePain or cramps in).
 

نحوه پيدايش عوارض
در دانش پزشكي، روند پيدايش علايم يك بيماري و چگونگي بروز عوارض و نشانه هاي كلينيكي، در شناخت هر چه بيشتر يك بيماري بسيار مهم است و مي‏تواند پزشك را در تشخيص و درمان بهتر بيماري و مريض را در پيشگيري كمك كند. به اين دليل مناسب است درباره نحوه پيدايش برخي از عوارض خود ارضايي كه در به آن اشاره شد بيشتر به آن توضيح داده شود تا خواننده عزيز با روند پيدايش اين عوارض، يا به اصطلاح پاتوفيزيولوژي (
Pathophysiology) آن آشنا شود.
1. خستگي و كوفتگي: انقباض شديد و يك مرتبه تمام عضلات بدن در جريان انزال (ارگاسم يا اوج لذت جنسي)، باعث مصرف سريع مواد غذايي ذخيره شده در عضلات و به طور عمده كاهش گليكوژن (ماده اصلي لازم براي توليد انرژي عضلاني) مي‏شود. خستگي عضلاني تقريبا با سرعت تهي شدن عضلات از گليكوژن رابطه مستقيم دارد و هرچه اين سرعت بيشتر باشد، خستگي بيشتر است
‏فيزيولوژي گايتون، ترجمه دكتر فرخ شادان، تجديد نظر هفتم، 1986 (تهران: چهر، 1365)، ج 1، ص 313.. در خودارضايي، به علت انقباض هاي مكرر عضلات بدن، ذخاير گليكوژن عضلات به سرعت تمام مي‏شود و خستگي و كوفتگي هميشه از عوارض بديهي آن است.
2. ريزش مو: خودارضايي به تدريج با تغييرات هورموني و شيميايي كه در بدن ايجاد مي‏كند، باعث افزايش هورمون جنسي مردانه؛ يعني، تستوسترون به دي هيدرو تستوسترون (
DHT=Dihydrotestosterone) مي‏شود كه از عواقب بالا بودن ماده DHTدر خون، ريزش موها و تاسي و بزرگ شدن پروستات و عوارض ناشي از آن در پيري است. Herballove.com .
3. خود ارضايي مكرر باعث تحريك بيش از حد سيستم عصبي پاراسمپاتيك و افزايش تخليه اَسِتيل كولين (
Acetyle Choline) از انتهاي اين رشته ها در مغز مي‏گردد كه اين خود باعث پاره‏اي از عوارض جسماني و رواني، چون حواس‏پرتي (Absentmilndedness)، كمي حافظه (Memory)، عدم تمركز حواس، سياهي رفتن چشم و در نهايت تاري ديد مي‏شود. تمام اين علامت ها ناشي از تغيير تعادل ميزان مواد شيميايي موجود در مغز است كه بين سلول هاي عصبي رد و بدل مي‏شود و انتقال پيام هاي مختلف را بر عهده دارد. 4_men.org .
برخي نيز بر اين عقيده‏اند كه علت بروز اختلالات مغزي (مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و كاهش حافظه) ناشي از ظرفيت عظيمي از انرژي بدن است كه در هر بار انزال، تخليه شده و هدر مي‏رود؛ زيرا مايع مني حاوي مقدار بسيار زيادي
DNA (هسته 400-300، اسپرمي كه در هر انزال خارج مي‏شود)، RNA آنزيم ها، پروتئين ها، مواد قندي، لسيتين (Lecithin)، كلسيم، فسفر، نمك هاي بيولوژيك، تستوسترون و... است. اين ذخاير عظيم انرژي - كه بايد در بدن براي رشد و تقويت بخش هاي مختلف مورد استفاده قرار گيرد - بيهوده و به طور مكرر از بدن خارج مي‏شود و هر كدام عوارضي را به دنبال مي‏آورند.
براي مثال از آنجا كه سلول هاي خوني و پلاكت ها در مغز استخوان ها توليد مي‏شود و به تكامل نهايي مي‏رسد و براي توليد آنها نيز انرژي بسيار زيادي مورد نياز است؛ در افراد گرفتار خودارضايي، تكامل مغز استخوان و در نتيجه توليد سلول هاي خوني با مشكل مواجه شده و منشأ كم خوني، ضعف و خستگي در اين افراد است. نيز دفع فسفر و ليستين بيش از حد از طريق انزال هاي مكرر، باعث كاهش ذخاير اين مواد مي‏شود كه مواد حياتي براي سلامتي سلول هاي عصبي هستند و در نتيجه اختلال عملكرد سيستم عصبي، مانند حواس پرتي، عدم تمركز حواس و... بروز خواهد كرد.
www.anael.org .

دو. آسيب هاي روحي و رواني‏
ضعف حافظه و حواس‏پرتي، اضطراب، منزوي شدن و گوشه‏گيري، افسردگي، بي‏نشاطي و لذت نبردن از زندگي، پرخاشگري، بداخلاقي و تندخويي، كسالت دائمي و ضعف اراده، احساس حقارت، عدم اعتماد به نفس، احساس گناه و عذاب وجدان بروندادهاي رواني و روحي خودارضايي است. شرح پاره‏اي از اين موارد در مباحث گذشته روشن شد.

سه. آسيب هاي اجتماعي‏
ناسازگاري خانوادگي، بي‏ميل شدن به همسر و ازدواج، ناتواني در ارتباط با جنس مخالف و همسر، احساس طرد شدن، از بين رفتن عزّت، پاكي، شرافت و جايگاه اجتماعي، دير ازدواج كردن و لذت نبردن از زندگي مشترك‏
جهت آگاهي بيشتر نگا: قائمي، علي، خانواده و مسائل جنسي كودكان، (تهران: انتشارات انجمن اوليا و مربيان جمهوري اسلامي ايران، چاپ دهم، 1376)..

چهار. آسيب هاي معنوي و اخروي‏
هيچ يك از آسيب هاي پيش گفته، به اهميت آسيب هاي معنوي نيست؛ زيرا آسيب هاي معنوي، جان و دل و به عبارت ديگر كنه حقيقت وجود آدمي را تباه مي‏سازد. خودارضايي از نظر دين يك گناه است و به تعبير قرآن زنگار بر دل مي‏نهد:
«كَلاَّ بَلْ رانَ عَلي‏ قُلُوبِهِمْ ما كانُوا يَكْسِبُونَ»؛ «چنين مباد! بلكه اعمال (ناشايست) دل هاي آنان را زنگار زده است».مطففين (83)، آيه 24.
زنگ يا زنگار در اشياي مادي، همان چيزي است كه روي فلزات و اشياي قيمتي مي‏نشيند و معمولاً نشانه پوسيدن و از بين رفتنِ شفافيت و درخشندگي آن و در نهايت ضايع شدن و از بين رفتن آن است.
علامه طباطبايي در تفسير الميزان
‏مي‏فرمايد: از آيه شريفه سه نكته استفاده مي‏شود:
1. اعمال زشت، نقش و صورتي به نفس و روح انسان مي‏دهند؛
2. اين نقش و صورت خاص، مانع آن است كه نفس آدمي حق و حقيقت را درك كند؛
3. نفس آدمي به حسب طبع اوليه‏اش صفا و جلايي دارد كه با داشتن آن، حق را آن طور كه هست درك مي‏كند.
طباطبايي، سيد محمد حسين، ترجمه تفسير الميزان، ترجمه سيد محمد باقر موسوي همداني، (تلخيص)، (قم: دفتر انتشارات اسلامي، بي‏چا، بي‏تا)، ج 20، ص 385.
همچنين آسيب هاي معنوي جهان گذران را در مي‏نوردد و اگر اصلاح نگردد، حيات جاودان آدمي را در معرض تباهي و شوربختي قرار مي‏دهد. از اين رو نصوص ديني نسبت به آن هشدارهاي لازم را داده
‏اند. پيامبر اكرم‏صلي الله عليه وآله وسلم در اين باره مي‏فرمايد:
«ناكح الكف ملعون»؛«ملعون است كسي كه خودارضايي كند» ري شهري، محمد، ميزان الحكمة، ج 12، ص 5654..
امام صادق‏عليه السلام نيز مي‏فرمايد: «با سه گروه خداوند در روز قيامت سخن نمي‏گويد و پاكشان نمي‏خواند و عذابي دردناك دارند، از آن سه‏اند، خودارضايي كننده و كسي كه لواط دهد»همان، ح 19049..
در روايات ديگري امام صادق‏عليه السلام خودارضايي را گناه عظيم و مورد نهي الهي معرفي فرموده است‏
همان، ح 19050..
 

راه هاي درمان‏
1. نخستين گام براي درمان اين عادت شوم، اعتقاد و ايمان به درمان‏پذيري آن و دوري از يأس و نااميدي است. اما رسيدن به نتيجه و ايجاد هرگونه تغيير و دگرگوني نيازمند گذشت زمان، انتخاب راه صحيح و به كارگيري دقيق دستورها است. البته ترك عادتِ نامطلوب، در زمانِ كوتاه بدون راهنماي كارآزموده و دلسوز، امكان ندارد. از همه اينها مهم‏تر، اراده و خواست فرد، نقش كليدي و محوري را ايفا مي‏كند. درمان و چاره جويي بايد منطبق بر خواست فرد باشد؛ زيرا تا وقتي كه او نخواهد، مي‏توان با قاطعيت گفت كه درمان نخواهد شد.
بنابراين بيمار اگر بخواهد، مي‏تواند بر بيماري اش غلبه كند و جمله معروف «خواستن توانستن است»، عين حقيقت است. اراده همچون نهالي است كه بايد آن را پرورش داد تا به مرحله خودشكوفايي و ثمردهي برسد؛ به عبارت ديگر، اراده تقويت شدني و پرورش يافتني است و راه پرورش و تقويت آن اين است كه برخلاف ميل خود، اندك اندك به مقابله با اين عادت شوم برخيزد تا پس از مدتي لذت توانستن را بچشد
ق، مؤسسه پژوهشي - فرهنگي اشراق، خودارضايي يا ارضاي انحرافي جنسي، صص 29 - 30..
2. تلاش براي تقويت اراده از گام هاي مهم در امر بهبود است. نگوييد اراده از ما سلب شده است! ممكن است اراده انسان ضعيف شود؛ ولي هيچ گاه از بين نمي‏رود. نشانه اينكه هنوز اراده باقي است، اين است كه شخص اين عمل را در حضور ديگران و در هر شرايطي انجام نمي‏دهد. براي تقويت اراده، راه هاي زيادي پيشنهاد شده كه از جمله آنها تلقين به خود است‏
جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد)، پرسش 46..
ويكتور پوشه - روان شناسِ فرانسوي - مي‏گويد: افراد مبتلا به اين عادت شوم، هر روز به دفعات مختلف با تمركز فكر به خود بگويند: «من به خوبي قادرم اين عادت بد را از خود دور كنم، من قادرم». تكرار اين عبارت ساده، اثر عجيبي در تقويت اراده و روحيه دارد.
پل ژاگو بر آن است كه: «تلقين، قبل از خواب نيز مؤثر است»همان، ص 34..جهت آگاهي بيشتر نگا: پرسش ها و پاسخ ها دفتر 7 _ پرسش ها و پاسخ هاي برگزيده (ويراست جديد) پرسش شماره ‏46.
3. سعي شود شكم به هنگام خواب، بيش از حد معمول پر نباشد.
4. از پوشيدن لباس هاي تنگ و چسبان اجتناب گردد.
5. از نگاه كردن به مناظر، فيلم ها و تصاوير تحريك كننده، خودداري شود و شخص به محض مواجهه با اين امور، چشم خود را بسته و يا به زمين و يا آسمان نگاه كند.
6. از شنيدن و خواندن مباحث و مطالب جنسي و حتي شوخي هاي تحريك‏كننده و فكر كردن در اين امور، دوري شود.
7. از خوردن مواد غذايي محرك، مانند خرما، پياز، فلفل، تخم‏مرغ، گوشت قرمز و غذاهاي پرچرب - اجتناب و به ميزان ضرورت اكتفا شود.
8. قبل از خواب مثانه تخليه شود.
9. از نوشيدن افراط گونه آب و مايعات پرهيز شود (به خصوص شب ها و قبل از خوابيدن).
10. هيچ‏گاه نبايد به بدن عريان خود نگاه كرد.
11. از دست‏ ورزي با اندام جنسي، بايد اجتناب نمود و در هيچ شرايطي، نبايد دست‏ ورزي كرد!
12. هرگز نبايد به رو خوابيد.
13. به منظور تخليه انرژي - زايد بدن، به طور منظم و زياد بايد ورزش كرد.
14. هيچ‏گاه نبايد بيكار بود؛ شخص بايد براي اوقات فراغت خود، برنامه داشته باشد و آن را با مطالعه، ورزش، زيارت، عبادت و ... پر كند.
15. هرگز در مكاني خلوت و تنها و دور از نظر ديگران نبايد ماند.
16. هرگاه شخص مورد هجوم افكار جنسي واقع شد، بايد بلافاصله از مكان خلوت و دور از نظر ديگران خارج شود و خود را به كاري سرگرم كند. در اين زمينه گفت و گو با دوستان، مشاركت در عبادت هاي جمعي (مانند جلسات دعا، نماز جماعت و...) بسيار مفيد است.
17. هفته‏اي يكي دو روز، روزه مستحبي مفيد است و اگر شخص توان آن را ندارد، ميزان صَرف غذا را كاهش و فاصله هر وعده غذا را افزايش دهد و يا تعداد دفعات غذا را كاهش داده و به حداقل خوراك اكتفا كند.
18. از سخن گفتن ملايمت‏آميز، شوخي و خنده با نامحرمان خودداري كرده واز نرمي و لينت در كلام بايد اجتناب ورزيد.
19. هيچ‏گاه نبايد با نامحرم و جنس مخالف، در مكان خلوت و دور از نگاه ديگران باقي ماند (حتي براي آموزش و ...).
20. قرآن زياد بخواند و درباره معاني آيات آن فكر كند.
21. بايد هميشه براي ذهن فكر خود محتواي مطلوب و موضوع مناسب داشت.
22. منشأ اين مشكل، عدم پاسخ صحيح و مناسب به يكي از نيازهاي واقعي انسان است كه بايد به طور طبيعي و صحيح (ازدواج) ارضا و تأمين شود. اما اگر به شكل صحيح تأمين نشود، شخص دچار خطا و گناه خواهد شد كه عواقب سوء آن نيز دامنگير او مي‏شود. بنابراين در صورت امكان با كم كردن سطح توقعات و انتظارات، بايد براي ازدواج اقدام كرد؛ چرا كه بهترين راه حل ازدواج است.
23. از كردارهاي پيشين خود بايد توبه كرد. خداوند توبه كاران را مي‏بخشد. توبه و اطمينان از قبول توبه، بزرگ‏ترين عامل تقويت و دلگرمي براي آغاز حركتي نو است. گناه هر چه باشد، نبايد احساس بي‏ارزشي و نا اميدي به فرد دست دهد. بله! گناه ناراحتي و عذاب وجدان دارد؛ لكن به مفهوم پايان فرصت ها و انتهاي راه و نابودي نيست. كسي كه از صميم دل رجوع كند و تصميم قاطع بر جبران لغزش بگيرد، محبوب درگاه خداوند است:
«إِنَّ اللَّهَ يُحِبُّ التَّوَّابِينَ»؛ بقره (2)، آيه 222..
چه عاملي از اين كارسازتر كه شخص گنه كار احساس كند در صورت توبه، خداوند او را دوست مي‏دارد و در نظر خداوند چنان است كه گويي گناهي مرتكب نشده است. امام باقرعليه السلام در اين باره مي‏فرمايد:
«التائب من الذنب كمن لاذنب له»؛اصول كافي، ج 2، ص 435.؛ «توبه كننده مانند كسي است كه اصلاً گناه نكرده است».
«توبه» يعني شروع زندگي پاك و سازنده و حركت در نور و روشنايي. اگر شخص از گناه خويش مي‏ترسد، بايد از بالاترين گناه (يأس و نوميدي) بترسد.

 

 

 

 

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}



ادامه مطلب ...
13 / 11 / 1390برچسب:تصاویر, جالب, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

 

روستای پاز یا پاژ یا فاز یا باژ نام روستایی است در حدود ۲۰ کیلومتری جاده مشهد به کلات. این روستا در واقع زادگاه ابوالقاسم فردوسی؛ شاعر بزرگ حماسه سرای ایران است.

زادگاه فردوسى، روستایى سرسبز است که از باغ هاى انگور پوشیده شده. حدود ۵۰۰ مترى شمال پاز که بر بلنداى تپه اى در جلگه قدیم خراسان قرار گرفته است، تپه ای با قدمت نامعلوم قرار دارد که خرده سفال و کاشى  هاى رنگارنگ اطراف و روى آن پراکنده اند و تاریخ کهن آن را نشان مى دهند. می گویند این آثار یادگار سده هاى اولیهء قرون اسلامى تا حدود قرن دهم قمری است.

 

پاز یا پاژ در لغت به معنای هدیه ی است که فرد دارای رتبه و مقام به فرد دیگر هم تراز خود می دهد. روستای پاز حدود ۸۰۰ هکتار مساحت دارد که بخشی از آن مسکونی است. بخشی از فضای مسکونی روستا هم روی تپه ای موسوم به قلعه بلند قرار دارد. چون تا مدتی قبل در اطراف آن خندقی وجود داشت که برای جلوگیری از پیشروی مهاجمان آن را پر از آب می کردند! بجز این تپه در فاصله تقریبی پانصد متر از پشته اولیه، بلندی دیگری به چشم می خورد که در بین اهالی به قلعه کهنه پاز معروف است.

 

سفال های رنگارنگ و لعابدار پارکنده روی این بلندی نشانه ای از تداوم مدنیت روستای پاز در سدهای اولیه بعد از اسلام تا قرن نهم و دهم هجری است. اگر گذارتان به این روستا بیفتد، اهالی روستا خانه ای را بر تپه ای بلند نشانتان خواهند داد که به اعتقاد آنها خانه فردوسی است! این خانه قدیمی (حتی اگر به واقع خانه فردوسی نباشد) آنقدر قدیمی است که می تواند یک گردشگاه تاریخی به حساب بیاید. حتی سازمان میراث فرهنگی در سال ۱۳۷۹ این خانه را با شماره  ۳۲۴۱ در فهرست آثار ملی ایران ثبت کرد اما متاسفانه این روزها به خرابه ای تبدیل شده که محل بازی بچه هاست.

 

در اطراف خانه نیز هیچ  تابلویی برای راهنمایی گردشگران درخصوص خانه و فردوسی و حتی هیچ اثری از نظارت سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری (حتی در حد آرم این سازمان) دیده نمی شود.

 

بنابراین گردشگران مجبورند برای یافتن پرسش های خود با همسایگان فردوسی صحبت کنند که آن ها هم تنها در حد شنیده ها و بر اساس حضور گردشگران به اطلاعاتی بسیار مختصر آگاهی دارند. با رسیدن به خانه فردوسی هم منظره چشم نوازی مشاهده نمی شود. یک چهاردیواری کوچک با طاقچه و تزیینات گچی ساده که قدمت آن به دوران پهلوی می رسد، تنها دارایی خانه  فردوسی است. اما به هر حال دیدن همین خانه هم خالی از لطف نیست.

 

روستای پاز را باید در ۱۵ کیلومتری شمال شرقی مشهد و در تقاطع جاده ی کلات و کارده ببینید. این روستا یک خیابان اصلی با نام “فردوسی” دارد که از جاده ی کلات منشعب می شود و خیابان های فرعی آن نیز براساس همین خیابان اصلی شماره گذاری شده اند.

12 / 11 / 1390برچسب:کمی قبل تر, مشاهیر, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

اولین تلوزیون OLEDجهان

 

 

شاید زمان زیادی است که عرصه تلوزیون های CRT به پایان رسیده است  و بسیاری از افراد فکر خرید تلوزیون های سنگین لامپی را از سر بیرون کرده­اند و روی به صفحه باریک ال سی دی ها و پلاسما آورده­اند تکنولوژی که شاید در آینده بسیار نزدیک جای خود را به نمایشگرهای OLED بدهند نمایشگرهایی که قطر آنها بسیار کمتر از نمایشگر های LCD و پلاسما می­باشد همان­طور که می­دانید LCD مخفف  liquid crystal display می­باشد پانلهای LCD از کریستال مایع تشکیل شده­اند مواد کریستال مایع موادی هستند که شکل مایع دارند اما مولکول­های آن درست مثل جامدات آرایش خاصی نسبت به یکدیگر دارند از این رو به اصطلاح به آنها کریستال مایع گفته می­شود با عبور جریان از سلول­های پانل رنگ ها به وجود می­آیند پانل نمایشگر های LCD نوری از خود ساطع نمی­کند بنابراین نیاز به یک نور پشت زمینه در نمایشگر های LCD  وجود دارد که توسط لامپ­های فلورسنت تامین می­شود.

اما پانل نمایشگرهای پلاسما از حباب های فسفر تشکیل شده اند که با عبور جریان از آنها رنگ ها تشکیل شده و  نور متساعد کرده و تصویر را تشکیل میدهند در نمایشگر های پلاسما احتیاجی به نور پشت زمینه وجود ندارد این دو نسل هر کدام مزیت­ها  و معایبی نسبت به یکدیگر دارند

اما نمایشگر­های OLED مخفف organic led یا به عبارت صحیح تر organic light emitting diode می­باشد این پانل ها از دیودهایی تشکیل شده اند که میتوانند بطور ذاتی از خود نور ساطع کنند نمایشگر های OLED قطر بسیار کمی نسبت به LCD ها و پلاسما دارند علاوه بر نازکی این نمایشگرها کنتراست بسیار بالاتری نسبت به ال سی دی ها و پلاسماها دارند و مصرف انرژی آنها بسیار کمتر از دونمونه ذکر شده می­باشد

 

XEL-1  اولین تلوزیون OLED جهان است که توسط شرکت سونی ساخته شده است

 این نمایشگر 11 اینچی  با قطر تنها 3 میلیمتر دارای یک پانل 10 بیت عریض با نسبت 16:9 با رزولیشن 540*960 می­باشد بازده­ای برابر با رزولیشن 1920*1080 پیکسل در یک تلوزیون "40 lcd  این نمایشگر با کنتراست اعجاب انگیز 1,000,000:1 خود تصاویر بی­همتایی را در پانل خود نمایش می­گزارد تولید رنگ­های زنده و بسیار استثنایی واکنش بسیار بالای تصویر در تصاویر سریع ورزشی یا سینمایی باعث می­شود تا این نمایشگر را به محصولی بی همتا تبدیل کند.

یکی از معایبی که در تلوزیون­های lcd وجود دارد وجود نور پشت پانل است که باعث می­شود تا از درجه سیاهی رنگ مشکی کاسته شده و نمیتوان تصاویری با کنتراست بالا به وجود آورد البته این نقیصه در تلوزیون های lcd تا حد بسیار زیادی برطرف شده تا جایی که سونی lcd x450 خود را با کنتراست 1.000.000:1 روانه بازار می­کند

اما عدم وجود back light در OLED باعث می­شود تا از سیاهی رنگ مشکی کاسته نشده و رنگ سیاه محض در تصاویر مشهود باشد و رنگها باخلوص بالاتر و کنتراست بالاتری به نمایش گذاشته شوند

یکی دیگر از مزایای OLED ها مصرف بسیار کم انرژی میباشد که میتوانید در آینده در طراحی لپ تاپ ها مورد استفاده بیشتری قرار گیرد تا باتری لپ تاپ زمان بیشتری دوام بیاورد

ورودی memory stick نیز بر روی این نمایشگر تعبیه شده است تا به وسیله اینترفیس درختی XMB همان منو ps3 فایل های داخل مموری کارت را مرور کنید

دو ورودی HDMI و یک ورودی گیرنده دیجیتال و خروجی صدا و هدفون از امکانات ارتباطی این تلوزیون محسوب میشود

این تلوزیون دارای آمپلی فایر دیجیتال s-master  میباشد که صدای دالبی و بسیار شفاف را تولید میکند

یک پایه با طراحی بسیار زیبا برای این نمایشگر تعبیه شده است که در آن صفحه توانایی  چرخش 170 درجه را حول یک محور افقی دارد

قیمت این نمایش گر $ 2500 می­باشد که حتما سایز های بزرگ تر این مدل قیمت بالاتری خواهند داشت

در آینده نچندان دور بعد ازعمومی شدن ارگانیک ال ای دی ها نوبت به organic led های قابل انعطاف میباشد که سونی نمونه کوچکی از این نوع صفحه نمایش را ساخته است باید منتظر ماند و دید که تکنولوژی ساخت تلوزیون تا کجا و تا چه حدی پیشرفت می­کند.

منبع:آی تی یاب

10 / 11 / 1390برچسب:فن آوری, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

شرکت های خودروسازی درسراسر دنیا به دنبال ارائه بهترین تولیدات به مشتریان خود هستند، با توجه به نظرسنجی صورت گرفته از مشتریان ۱۰ برند انتخاب شده در میان خودروسازان بزرگ به شرح زیر هستند:

۱٫تویوتا: تویوتا یک شرکت خودروسازی ژاپنی و یکی از بزرگترین تولید کنندگان خودرو در جهان است. تویوتافقط درماه نوامبر گذشته نزدیک به ۱۲۰ هزار دستگاه اتومبیل در بازار آمریکا به فروش رساند اما هنوز آمار دقیق میزان فروش محصولات درسال ۲۰۱۱ رااعلام نکرده است.

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}



ادامه مطلب ...
12 / 11 / 1390برچسب:خودرو, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

ماهنامه { او خواهدآمد } باهدف گسترش معارف مهدویت هرماهه توسط { حلقه منتظر } تهیه می شود،علاقه مندان میتوانند برای مشاهده آرشیو و یا ماهنامه های جدید به بخش { ماهنامه اوخواهدآمد } درقسمت موضوعات همین وبلاگ مراجعه کنند.       

 

                

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}

                  نظرات پاک و صادقانه تون فراموش نشه ...



ادامه مطلب ...

پَ نه پَ

لب دریا یه لیوان چای گرفتم دستم به رفیقم میگم قند داری ؟!؟ میگه واسه چایی میخوای پـَـــ نــه پـَـــ میخوام بندازم تو آب دریا شیرین بشه

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}



ادامه مطلب ...
10 / 11 / 1390برچسب:طنز, پَ نه پَ,پیامک, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

گزارشی از برترینهای CES 2012[موبایلها؛تبلتها و اولترابوک ها] و ده تکنولوژی برتر

 

1. موس Thermltake Level 10 M

شرکت Thermaltake با همکاری با BMW و Designworks USA موسی را طراحی و تولید کرده اند که از نظر ظاهری به هیچ موسی که تاکنون دیده اید شبیه نیست. این موس که قرار است از دقت و راحتی بسیار بالایی برخوردار باشد قرار است در بهار آینده عرضه شود و اگر از طرح آن خوشتان آمده بهتر است بدانید این موس تازه اولین عضو از سری Level 10 است که قرار است کیبورد و لوازم جانبی دیگر هم به آن اضافه شود.


گروه اينترنتي مرداب | www.Mordab-Group.Ir

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}


ادامه مطلب ...
10 / 11 / 1390برچسب:فن آوری, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

آشنایی با فن آوری NFC

گوشي هاي تلفن همراه ، هر روز به يه امکان جديد مجهز ميشوند . يه زماني چراغ قوه و راديو و يه روز هم ماشين حساب و دوربين . اين روند تا به امروز که متوقف نشده و به همين خاطر هم هميشه بايد منتظر يه خبر تازه درباره امکانات جديد گوشي ها باشيم . يکي از امکاناتي که تازگيا به بعضي از گوشي هاي تلفن همراه اضافه شده ، قابليتي است به اسم NFC .
 
 NFC (Near Field Communication)
 
 
 يا فناوري ارتباط ميدان نزديک ، يه فناوري ارتباطي بي سيم هستش که به دستگاه هاي الکترونيکي اجازه ميده که تو فاصله هاي کم ، در حد چند سانتيمتر ، با هم ارتباط برقرار کنن و اطلاعات رو بين خودشون رد و بدل کن.
شايد شما هم مثل من ، با شنيدن اين تعريف ، اولين مطلبي که به ذهنتون رسيده باشه ، اين بوده که پس NFC بايد يه چيزي شبيه بلوتوث باشه . اما عجله نکنيد NFC. هم از لحاظ نحوه عملکرد ، هم از لحاظ کاربردهاش ، با بلوتوث فرق دارد.
يکي از مهمترين تفاوتهاي NFC با بلوتوث ، نياز به عامل انسانيه . خيلي از شماها ، از بلوتوث استفاده کرديد . مثلاً وقتي بخوايد با بلوتوث يه فايل رو براي دوستتان بفرستيد ، لازمه که اول گوشي دوستتان رو پيدا کنيد ، بعد درخواست ارسال فايل رو بديد ، دوستتان درخواست شما رو تاييد کند و ادامه کار . اما NFC ميتونه بدون اينها هم کار کند . کافيست دو تا دستگاه مجهز به NFC به هم نزديک بشن تا عمليات مورد نظر انجام بشود . بنابراين اگه بخوايم از لحاظ عملکردي ، مشابهي براي NFC پيدا کنيم ، بهتره به عملکرد کارتهاي اعتباري غيرتماسي که تو مترو و اتوبوس ها ازش استفاده ميشود اشاره کنيم .
نحوه عملکرد NFC و تفاوت اون با بلوتوث رو ديديم . اما بد نيست يه ذره فني تر بشيم و ببينيم ارتباطي که با استفاده از فناوري NFC برقرار ميشه ، چه مشخصاتي دارد .NFC در سال 1384 توسط محققان يه شرکت مطرح فنلاندي ، معرفي شد . ارتباطي که با استفاده از NFC برقرار ميشود ، يه ارتباط رمزگذاري شده است که براي برقرار شدن اين ارتباط ، بايد فاصله دو تا دستگاه ، کمتر از 4 سانتيمتر باشد .اين ارتباط در فرکانس سيزده و پنجاه و شش مگاهرتز برقرار ميشه و ميتونه اطلاعات رو با سرعت متوسط 424  کيلوبيت بر ثانيه منتقل کند . اين يکي ديگر از تفاوتهاي NFC با بلوتوث است.سرعت انتقال اطلاعات تو بلوتوث نسخه دو و يک ، در حدود دو و يک مگابيت بر ثانيه س . يعني NFC تقريباً پنج برابر از بلوتوث کند تراست . اما اين رو نبايد به عنوان يه ضعف تلقي کرد،چرا که NFC بر خلاف بلوتوث ، اول راه است و احتمالاً تو نسخه هاي بعد ، شاهد بهبود مشخصات و کاراييش خواهيم بود . از اونجا که استاندارد NFC با استاندارد فناوري RFID سازگاراست ، بنابراين دستگاهي که به اين فناوري مجهز باشد ، علاوه بر امکان برقراري ارتباط با دستگاه هاي مشابه ، ميتواند با کارتها و کارتخوانهاي ديگرهم که بر اساس RFID کار ميکنند ، ارتباط برقرار کند.
گفتيم که NFC ميتواند با هر ابزاري که از فناوري RFID استفاده ميکند ، کار کند . اين يکي از اصلي ترين دلايلي است که به ما اطمينان ميدهد که  NFCدر آينده جاي خودش رو باز ميکند و روز به روز شاهد افزايش کاربرد اين فناوري خواهيم بود . بهتره چند تا از اين کاربردها رو با هم ببينيم.
يکي از کاربردهاي NFC که در حال حاضر شرکتهاي زيادي مشغول کار کردن بر روي اون هستند ، پرداخت الکترونيک يا کيف پول است . با عملياتي شدن اين فناوري ، وقتي براي خريد به جايي مراجعه مي کنيد ، ديگر لازم نيست تا وجه خريدتون رو از طريق کشيدن کارت داخل دستگاه کارت خوان پرداخت کنيد . مي تونيد تلفن همراهتون رو نزديک دستگاه کارت خوان ببريد .
 
يکي ديگه از کاربردهاي NFC ، تو فروشگاه ها خواهد بود . کافيه شما تلفن همراهتون رو به هر کالايي که مي خوايد نزديک کنيد ، تا همه اطلاعات اون کالا رو روي LCD تلفنتون ببينيد .
کاربردهايي از اين دست ، کم نيستند . با گوشي تلفن همراه سوار مترو و اتوبوس بشويد ، در اتاقتون يا ماشينتون رو باز کنيد.
اينها فقط چند نمونه ساده از کاربردهاي NFC بودند . اما NFC فقط تو حوزه مسائل مالي کاربرد ندارد . يه عنوان مثال ، مراقبتهاي پزشکي و زيست محيطي ، يکي ديگر از کاربردهاي NFC که همين الان هم تو بعضي از کشورها اجرايي شده است .
بعد از زلزله شديد کشور هائيتي ، روي منبع هاي آب تجهيزاتي نصب شد که سلامت آب درون منبع رو بررسي ميکرد . کساني که قصد داشتند تا از آب داخل منبع استفاده کنن ، کافي بود تا تلفن همراهشون رو نزديک منبع ببرن تا اطلاعات مربوطه رو ببينند و قبل از استفاده ، از سلامت آب داخل منبع مطمئن بشوند.
شايد تو نگاه اول به دليل شباهتي که NFC با فناوريهاي مشابه مثل بلوتوث و RFID دارد ، اين فناوري چيز جديدي به نظر نياد ، اما مطمئناً تاثير اون روي کارهاي روزمره مثل رفت و آمد ، خريد ، اطلاع رساني و امثال اون ، خيلي بيشتر از اونيه که الان فکرش رو مي کنيم.

منبع:آی تی یاب

 

سیری(siri) چیست؟

جادویی دیگر از اپل
 

 

بدون شک یکی از مهم ترین قابلیت های آیفون 4S، Siri است. سیری خودش، خود را یک منشی شخصی متواضع می نامد. او یک هوش مصنوعی است که حرف های شما را می شنود، درک می کند، به دستورات عملکرده و با شما صحبت می کند. این سیستم اگرچه فعلا میانه ای با زبان فارسی ندارد. اما در مورد زبان انگلیسی کارایی های هیجان انگیزی دارد. این سیستم خطای بسیار کمی در درک مفهوم و انجام دستورات داشته و طیف گسترده ای از معانی را هم پوشش می دهد. اگر می خواهید با سیری آشنا شوید و بدانید چه کارهایی از این غول چراغ جادو بر مي آید ادامه مطلب را از دست ندهید. 

{برای مشاهده به ادامه مطلب مراجعه کنید}

 



ادامه مطلب ...
  • قناعت پیشه کردن، از عزت نفس است.
  • احمق ترین خلق کسی است که خود را عاقلترین خلق بداند.
  • آفت وقار و هیبت مرد، شوخی است.
  • اگر چشم دل بینا نباشد، شنوائی گوش سودی ندهد.
  • با نیکان بدی مکن، چه آنان را از نیکی باز می داری.
  • بالاترین بخشش آن است که پیش از خواری خواستن باشد.
  • با پدران خود نیکی رفتار کنید، تا پسرانتان به شما نیکی کنند.
  • انسان در زیر زبان خویش پنهان است.
  • انسان را پس از مرگ خانه ای نیست، مگر خانه ای که قبل از مرگ بنا کرده است.
  • بد ترین رفیق کسی است که تو را به معصیت خدا تشویق کند.
  • ترسو را توفیق و کامیابی محال است.
  • پوزش طلبیدن نشان خردمندی است.
  • به هر چیز در دنیا بیشتر انس داری، زیادتر از آن بترس.
  • بلای آدمی در زبان اوست.
  • کسی که در کار کوتاهی کند به غم و اندوه دچار می شود.
  • کسی که خودخواهی و اسراف پیشه کند، از برتری و بزرگواری می افتد.
  • بزرگوار کسی است که در کیفر بدی نیکی کند.
  • مؤمن را شادی در جبین است و اندوه در دل.
  • نادانی دردناک ترین دردهاست.
  • هنگامی که هوس ها بر عقل چیره شوند، انسان به پرتگاه ها کشیده می شود.
  • هیچ مالی پر فایده تر از عقل نیست.
  • دانائی میراثی است شریف و گرامی.
  • هر که مرا حرفی بیاموزد، مرا بنده خود گردانیده است.
  • هر کس میدرود آنچه را میکارد و جزا می بیند آنچه را عمل می کند
  • خوبی سخن در کم گفتن است.
  • دانشی که تو را اصلاح نکند، گمراهی است.
  • هر کس از خدا بترسد، ترسش از مردم کمتر می شود
  • سه کار شرم برنمی دارد: خدمت به مهمان، برخاستن از جا در برابر معلم و گرفتن حق خود.
  • دین مرد خرد اوست، کسی که عقل ندارد، دین ندارد.
  • رشکبر همیشه بیمار است.
  • درباره آنچه از آن شناختی نداری، سخن مگوی.
  • سینه عاقل، صندوق اسرارش می باشد.
  • یا دانشمندی زبان دار و گویا باش و یا شنونده ای علم نگهدار، مبادا جز این دو، شخص سومی باشی.

  • علم با عمل مقرون است پس هر که می داند، باید عمل کند، و علم عمل را صدا زند اگر او پاسخش را نداد از نزد او برود.
  • بخل، گردآورنده همه عیبهای زشت است و افساری است که بهر کار بدی انسان را می کشد.
  • از بخل و نفاق اجتناب کنید که از مذمومترین اخلاقهاست.
  • بخیل پیش عزیزان خود خوار است.
  • بخل ورزیدن به آنچه در دست داری، بدگمانی به معبود است.
  • بخشندگی آدمی او را محبوب مخالفانش می کند و بخلش او را نزد فرزندانش هم منفور می سازد.

5 / 11 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
امام صادق(ع) در روايتي فرمود: جمعي از اهالي يمن نزد رسول خدا آمدند و درميان ايشان مردي بود كه از همه بيشتر با رسول خدا(ص) محاجه (چون و چرا) مي كرد و به درشتي سخن مي گفت، به حدي كه آثار خشم و غضب درچهره آن حضرت ظاهر مي شد. جبرئيل فرود آمد و گفت: يا رسول الله! پروردگارت به تو سلام مي رساند و مي گويد: اين مرد سخاوتمند است و اطعام طعام مي كند. دراين هنگام غضب از چهره آن حضرت رفت و فرمود: جبرئيل برمن نازل شد و خبر داد كه تو داراي صفت سخاوتي. آن مرد گفت: مگر پروردگار تو سخاوت را دوست دارد؟ حضرت فرمود: بلي، گفت: «اشهدان لااله الا الله و انك رسول الله»، قسم به آن كس كه تو را مبعوث كرده، احدي را از مال خودم محروم نكردم. (1) آري سخاوت او بدترين سيئه را كه بي ادبي به رسول خدا است به بهترين حسنات كه رضايت خدا و رسول اوست مبدل كرد. و او را از كفر و شرك درآورد و بر سبيل هدايت اسلام و ايمان رهنمون كرد. با آنكه سامري قوم موسي را گمراه كرد و آنها را به گوساله پرستي آلوده نمود، و با خدا و فرستاده خدا درافتاد، چون موسي بن عمران كمر به كشتن او بست، خداوند متعال به او وحي كرد: «سامري را نكش زيرا داراي صفت سخاوت است» (2)
1- الكافي، ج 4، ص 39
2- تفسير القمي، ج 2، ص 63
5 / 11 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

عن علي(ع) عن النبي(ص): انه قال: يا علي! لا فقر اشد من الجهل و لا مال اعود من العقل و لاوحده اوحش من العجب.
نبي اكرم(ص) ضمن وصاياي خود به علي(ع) فرمود: يا علي؛ هيچ فقري از جهل و ناداني بدتر نيست، و هيچ مال و ثروتي سودمندتر از عقل و دانايي نيست و هيچ تنهايي از عجب و خودپسندي وحشتناك تر نيست.(1)
1- بحارالانوار، ج47، ص16

5 / 11 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
علامه مجلسى و شخص بى‏دین
به محضر مبارك علامه ملا محمد تقى مجلسى گفت: آقا جان! دیوار به دیوار خانه ما یك همسایه دارم، خیلى آدم بى‏دینى است، چه كنم؟ جایم را هم نمى‏توانم عوض كنم، پول هم ندارم، زبانى هم ندارم كه او را با خدا آشتى بدهم، چه كنم؟

فرمود: ببین یك شب مى‏توانى دعوتش كنى، من هم مى‏آیم، دو كلمه با او حرف بزنم، گفت: نمى‏دانم مى‏آید یا نه.

آمد به آن شخص لات مسلك گفت: ببخشید! ما همسایه شما هستیم، شما هر شب اینجا جلسه آواز و مطرب و شلوغى تا صبح، البته ما كه مزاحمتان نیستیم، اما یك شب شام به خانه ما تشریف بیاورید.

گفت: عیبى ندارد، فردا شب مى‏آیم، آمد(خدمت علامه مجلسی) و گفت: آقا! فردا شب مى‏آید، فرمود: من نمازم را مى‏خوانم و مى‏آیم.

ملاقات علامه مجلسى با شخص بى‏دین
زودتر ایشان آمد و نشست، آن لات، قلدر و چاقوكش آمد، چشمش به ملا محمد تقى افتاد، اخمهایش در هم شد كه این را براى چه دعوت كرده‏اى؟

نه سلامى و نه علیكى، آمد و یك گوشه نشست و تكیه داد، سكوت كرد، بعد گفت: یك سؤال، مرحوم مجلسى خیلى آرام فرمود: بپرسید، گفت: شما آخوندها در این دنیا چه مى‏گویید؟

ایشان فرمودند: ما كه هیچ چیزى نمى‏گوییم، چون ما كه از خودمان چیزى نمى‏گوییم. یا قال الله، یا قال الرسول، یا قال الصادق و...، ما از خودمان چیزى نمى‏گوییم.

علامه به آن لات گفت: شما چه مى‏گویید؟ گفت: ما اصل و فرع حرفمان این است كه در این دنیا صفا داشته باش.

فرمودند: من معنى صفا داشته باش را نمى‏فهمم، گفت: شیخ! تو عالمى، این همه درس خواندى، نمى‏دانى؟
 
فرمود: نه، من زبان شما را كه نمى‏فهمم، من زبان طلبه‏ها را مى‏فهمم، صفا داشته باش یعنى چه؟

گفت: یعنى نمك كسى را چشیدى، نمك‏دان را نشكن.
گفت: عجب! بعد به آن لات گفت: چند ساله هستى؟ گفت: به سن و سالم چكار دارى؟ گفت: شصت سال.
فرمود: در این شصت سال تا حالا نمك خدا را خوردى؟

آن لات سرش را پایین آورد، نمك خدا؟ ما كه از رحم مادر نمك خدا را خوردیم، نكند الان یقه ما را بگیرد و بگوید نمك‏دان را شكستى؟ ما كه شصت سال است نمكدان را شكسته‏ایم.

بلند شد، مرحوم مجلسى فرمود: كجا مى‏روى؟ بلند بلند گریه كرد و رفت.
صاحبخانه دوید و گفت: آقا! شام، گفت: سیر شدم، چیزى نمى‏خواهم.
برگشت و گفت: آقا! چكارش كردى؟ علامه فرمود: معالجه شد، آشتى كرد.
5 / 11 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
مردی که بیشتر اوقات زندگی را در بیرون از خانه سپری می‌کند، طبعا خسته و فرسوده است و نشاط لازم را برای زندگی ندارد و حتی نمی‌تواند به همسر خود برسد یا خواهش‌های طبیعی او را برآورده سازد. در چنین مواردی زن به جای اظهار طلب کاری یا بازخواست شوهر، بهتر است او را نوازش و دلجویی کند و به احوال پریشانش برسد و بکوشد او را کم کم از حالت خستگی و کسالت بیرون آورد.
 
زنان چون روحی حساس و لطیف دارند، زودتر از مردها از پیشامد ناگوار متأثر می‌شوند و واکنش نشان می‌دهند. ازاین رو، در مواقع غیرعادی که نیاز به دلجویی و آرامش دارند، باید با نرمی و ملایمت اعصابشان را تسکین داد و برای این کار کسی مناسب‌تر از شوهر نیست؛ زیرا یار و غم خوار او و شریک زندگی او و محرم ترین افراد نسبت به اوست. در این لحظات باید به روحیه همسر بهبود بخشید و اعصاب و روان پریشان او را آرام ساخت. مثلاً خوب است آقایان هنگامی که وارد منزل می‌شوند و همسر خود را عصبی و ناراحت می یابند، از اوقات تلخی و ترشرویی بپرهیزند و اگر همسرشان خواست با آن‌ درد دل کند، به حرف‌هایش خوب گوش دهند و اظهار هم دردی کنند. باید به همسرشان این فرصت را بدهند که آسوده و راحت درد دل کند و عقده‌هایش را بگشاید، چنان که خداوند در قرآن کریم از قول مسلمانان در مورد پیامبر می فرماید:

قل هو اذن...؛ یعنی پیامبر در مقابل سخنان و درد دل های دیگران با تمام حواس و با اهتمامی ویژه گوش فرا می‌داد، به گونه‌ای که گویی تمام وجود آن حضرت گوش است و با تمام اعضا و جوارحش به سخنان آن‌ها گوش می‌دهد.

آری آن گاه که زن آرام گشت، بر شوهرش لازم است که دلسوزانه و از روی عقل و تدبیر در رفع نگرانی‌های همسرش بکوشد، با خوشرویی و مهربانی تسکینش بدهد و او را به صبر و بردباری سفارش کند. با زبانی خوش و دلیل و برهان، اتفاقات ناگوار زندگی را کوچک و کم ارزش جلوه دهد و او را در برابر پیشامدهای علاج پذیر، وعده یاری و همراهی بدهد. بدین طریق، کانون خانواده گرم تر از گذشته می‌شود و دچار ناهنجاری نمی‌شود.
5 / 11 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی
حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) در فرمایشات خود درباره حضرت امام رضا(ع) و دلیل بیشتر بودن کرامات ضریح آن حضرت نسبت به امام حسین(ع) وقایعی را نقل کرده‌اند که آنها را در ادامه می‌خوانید:

آقایى می‌گفت: عریضه‌اى به خدمت امام رضا (علیه‏السّلام) درباره‏ سه حاجت از جمله تشرف به خدمت حضرت ولى عصر (عج) نوشتم و پشتِ در ضریح انداختم. شب آخر اقامت ما در مشهد و یا یك شب جلوتر از آن، براى نماز صبح به حرم مشرف شدم، هنگامى كه مى‌خواستم وارد حرم شوم، در میان ازدحام جمعیت به حدى كه ممكن نبود كسى به راحتى داخل حرم شود و عده‏اى به زحمت وارد و عده‌اى خارج مى‏شدند، ناگاه چشمم افتاد به آقاى جلیل و نورانى كه تشریف مى‏آورد ...
 
و ازدحام گویى براى ایشان خلوت بود و از وسط آن همه جمعیت به آرامى و راحتى جلو مى‏آمد. تا این كه وقتى به من رسید، گویا به من سلام كرد و فرمود: «أَنَا ابْنُهُ، أَنَا ابْنُهُ». من پسر او هستم، من پسر او هستم. و همین طور این جمله را تكرار مى‏كرد، بعد فرمود: «لا تُعَلِّمُوهُمْ، فَهُمْ أَعْلَمُ مِنْكُمْ.»(1) چیزى به آنان (ائمه ـ علیهم‏السّلام) یاد ندهید، زیرا آنان از شما داناترند. بعد به حرم تشریف برد. آن آقا مى‏گفت: از این كه كاغذ عریضه به داخل انداخته بودم و نیز از آن همه نورانیّت و جلالت، هم چنین از این كه در میان آن همه جمعیّت و ازدحام به راحتى حركت مى‏نمود، و از این كه فرمود: «أَنَا ابْنُهُ»، فهمیدم كه ایشان، حضرت غائب ـ عجّل‏اللّه‏تعالى‏فرجه‏الشّریف ـ هستند. 

نعمت بزرگ و گرانقدر
حضرت آیت الله العظمی بهجت(ره) می‌فرمودند: حرم مطهر حضرت امام رضا ( علیه السّلام ) نعمت بزرگ و گرانقدرى است كه در اختیار ایرانى‌هاست، عظمتش را خدا مى‌داند، به حدى كه امام جواد (علیه السّلام) مى‌فرماید: زیارت پدرم امام رضا علیه السّلام از زیارت امام حسین (علیه السّلام) افضل است، زیرا امام حسین (علیه السّلام) را عامه و خاصه زیارت مى‌نند، ولى پدرم را جز خاصه (شیعیان دوازده امامى)زیارت نمى‌نند، لذا كرامات از ضریح آن حضرت بیشتر از ضریح امام حسین ـ علیه السّلام ـ ظاهر مى‌شود. بنابراین، ایرانى ها باید نعمت حرم حضرت امام رضا(ع) که زیارت آن برایشان فراهم است، مغتنم بشمارند.

عنایات امام رضا (علیه السّلام) به زائران خود
دیده و شنیده شده است كه اشخاصى در مشاهد مشرّفه به امامى كه صاحب ضریح است سلام كرده و جواب سلام را شنیده اند.

شخصى گفته است: هر وقت براى زیارت حضرت امام رضا (علیه السّلام) به مشهد مشرّف مى شوم (شاید در هر سال یك زیارت بیشتر نمی كرده است ) در هر بار در زیارت اول، با وجود ازدحام جمعیّت، تا ضریح راه برایم باز مى شود ...

به ضریح نزدیك مى شوم و زیارت مى كنم، و حضرت رضا (علیه السّلام)خرجى راه و حتّى مقدارى پول براى خرید سوغات را نیز به من مى دهند.

در خانه اى كه ما در مشهد بودیم نیز علویّه‌اى بود كه مى‌گفت: هر وقت كه براى زیارت به حرم مى روم، براى من هم راه به سوى بوسیدن ضریح و دست كشیدن بر آن باز مى‌شود. 

پی نوشت:
1- اصول كافى، ج 1، ص 286؛ بحارالانوار، ج 23، ص 141؛ ج 31، ص 322؛ ج 36، ص 250؛ ج 66، ص 16
5 / 11 / 1390برچسب:, :: :: نويسنده : سید احسان حسینی

درباره وبلاگ

به نام یگانه هنرمند هستی، سلام، به وبلاگ « زندگی باطعم سیب » « Living with apple flavor » خوش اومدین لطفا با نظرات و پیشنهادات ارزشمند خود ما را در ارائه هر چه بهتر مطالب یاری فرمایید. با تشکر
آخرین مطالب
نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 4
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 7
بازدید ماه : 29
بازدید کل : 31372
تعداد مطالب : 64
تعداد نظرات : 11
تعداد آنلاین : 1